Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2006 00:37 - Христо Николов –Гларуса: На терена се чувствам силен и непобедим
Автор: ivabask Категория: Спорт   
Прочетен: 2775 Коментари: 0 Гласове:
0



Аз не мога да бъда политик, но когато изляза на терена
с топка в ръка се чувствам силен и непобедим, споделя
бургазлията, който продължава да показва хъс и характер
по те
рените. “Един отбор не се прави за седмица или две,
а са необходими много месеци, дори години упорита
работа”, категоричен е Гларуса.
Вярвам на всяка негова дума, защото знам, че я е изпитал
върху младите си плещи. Обича директно да  назовава
нещата, а когато мисли за някои отговори повече, отколкото
е  необходимо, го оставям. Знам, че всеки има право на
своите тайни.


image
 

Как оценяваш престоя си в САЩ? Какво видя там?

-          Научих много неща от щатите. Всичко там е напълно различно. Ха, това е различен свят, с различни хора. Системата за тренировки е малко по-различна, както и начинът на обучение. Тренира се един път на ден, а заниманието продължава минимум две часа. Организацията е много добрa. Всичко е устроено така, че играчът мисли само за баскетбол и училище. Държи се много на обучението. Ако имаш нисък успех, нямаш право да играеш, докато не си го повишиш. Това ми хареса. Баскетболът и учението вървят ръка за ръка и не трябва нито едно от тях да изостава. Всичко се наблюдава, а треньорите помагат на играчите за тяхното развитие не само на терена. Разменят се данни за играчите между колежите и университетите. Треньорите искат най-доброто за своите играчи. Бях в малко градче с около 50 000 жители. Всички хора бяха много мили и интелигентни. Обичаха баскетбола и винаги имаше еуфория около мачовете ни. Тренировъчният процес беше различен от този в Европа. Разбиранията също бяха различни. Задължително беше вкючен и фитнес. Лично аз тренирах индивидуално.

     Защо се върна? Какво там не ти хареса?

- Като тръгнах, знаех за какво отивам, знаех какво исках да постигна. Нямаше разбити илизюии. Тренирах с мисълта да ставам все по-добър. Момчетата в отбора бяха супер. Мога да кажа, че бяхме отбор с голям колективен дух. Всички се поддържахме на терена и извън него. Бях с Косьо, което беше супер за нас. Всеки ден бяхме заедно, като братя. Един без друг щеше да ни бъде трудно. Той е там сега сам, но аз съм сигурен, че ще се справи с трудностите. Върнах се, защото бях играл професионално в България, а когато си играл като професионалист, губиш статута си на аматьор. Най-силният ми мач беше срещу 13-ия Junior College в САЩ.

В баскетбола какво продължава да те кефи? Промени ли се след САЩ?

- Баскетболът е моят живот. За мен той е смисълът на живота и винаги ще бъда влюбен в топката. Аз не мога да бъда политик, но когато изляза на терена с топка в ръка се чувствам силен и непобедим. Промени се мисленето ми. Разбрах, че за да бъдеш №1, трябва да работиш здраво и да се лишиш от много неща.

Какво правиш, когато си почиваш сега?

- Общо взето релаксирам вкъщи или с приятели. Гледам филми и слушам музика.

Озадачи ли те нещо, докато беше зад граница? Към какво не можа да се нагодиш?

- Не успях да свикна с храната там. Липсваше ми българската кухня. Мога да кажа, че хората там бяха много любезни, което ме изненада. Градчето живееше с баскетбола и това беше страхотно. Непознати ме поздравяваха и ми се обаждаха без повод.

Донесе ли си музика оттам, откри ли нов изпълнител за себе си?

- Донесох си доста музика от САЩ. Там чух един нов изпълнител  - MAC Dre, който ми допадна и сега продължавам да го слушам.

Промени ли се отношението ти към играта?

- Не, нищо не се е променило след периода в САЩ. Продължавам да мисля, как да се усъвършенствам и ставам по-добър.

Какво още трябва да развиваш в играта си?

- Има още много неща, върху които трябва да работя. Наблягам на защитата. Винаги съм давал всичко от себе си. Прави ми удоволствие да пазя. Няма играч, от който да се страхувам. Разбира се, работя и върху играта в нападение. В съвременния баскетбол трябва да бъдеш смесица между добър реализатор, подавач и отличен защитник.

Към какво се стремиш?

- Напред и нагоре...

На какво вече не обръщаш внимание?

- На лицемерието и интригата.

Какво те кара да се усмихваш?

- Хубаво момиче и красивите неща в живота.

Представи си един ден, в който не си на тренировка. Как ще го използваш?

- Няма ден, в който да почивам. Всеки ден работя върху себе си. Ако не съм в залата или във фитнеса, съм на лежанката в къщи.

 

Интервю на: Ива Иванова

Снимка: basketball-bg.com  
















Тагове:   Николов,   непобедим,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivabask
Категория: Спорт
Прочетен: 96124
Постинги: 110
Коментари: 2
Гласове: 212
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031